ماهورماهور، تا این لحظه: 11 سال و 6 ماه و 16 روز سن داره

ماهور کوچولو و مامان و بابا

شیردهی هنگام سرماخوردگی

1391/9/10 12:05
نویسنده : مامان و بابا
303 بازدید
اشتراک گذاری

بهتر است وقتی سرما می خورید، برای شیر دادن به نوزادتان نکات ایمنی ای را رعایت کنید تا از ابتلای او به بیماری جلوگیری کنید.

 

 شما می‌توانید در صورت سرماخوردن هم به شیر دادن خود ادامه دهید. حتی اگر برای بیماری آنفلوانزا یا سرماخوردگی خود داروهای ضد ویروس استفاده می‌کنید. شیر هر مادر شیر مخصوص نوزاد او است و دارای آنتی بادی‌ها و پادتن‌هایی است که نوزاد برای جنگ با عفونت‌ها به آن‌ها نیاز دارد. بنابراین شیر دادن به نوزادتان، از او در برابر عفونتی که بدن شما در حال جنگ با آن است، محافظت می‌کند.

با این وجود هنگامی که بیمار هستید، سعی کنید تا جایی که می‌توانید نوزاد را در برابر باکتری‌ها و ویروس‌ها قرار ندهید. نوزادان بیشتر احتمال دارد سرما بخورند و به عوارض ناشی از آن دچار شوند. بنابراین احتیاط‌های بهداشتی را رعایت کنید، برای مثال دست‌هایتان را به صورت مکرر بشویید، درون دستمال سرفه و یا عطسه کنید (و سپس دستمال را دور بیاندازید)، و رابطه چهره به چهره خود را با نوزادتان محدود کنید. خوب است هنگام شیر دادن به کودک از ماسک استفاده کنید، تا از عطسه کردن، سرفه کردن و تنفس به صورت مستقیم و به سمت نوزادتان جلوگیری نمایید. اگر بسیار مریض هستید یا نگرانید که کودکتان در معرض بیماری قرار بگیرد، می‌توانید شیر خود را بدوشید و از شخص دیگری بخواهید تا آن را به نوزادتان بدهد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)