ماهورماهور، تا این لحظه: 11 سال و 6 ماه و 16 روز سن داره

ماهور کوچولو و مامان و بابا

دانستنیهای جالب درباره نوزادان

1391/8/24 0:16
نویسنده : مامان و بابا
324 بازدید
اشتراک گذاری

بعد از عمل سزارین جهت کم شدن نفخ شکم از خوردن هر گونه میوه و آبمیوه و کمپوت و کلیه غذاهای نفاخ مانند سوپ جو و حبوبات و... جدا بپرهیزید. بطور طبیعی بعد از سزارین نفخ وجود دارد ولی با رعایت نکته ذکر شده این نفخ به شدت کم و قابل کنترل خواهد بود.به توصیه های نا آگاهانه اطرافیان توجه نکنید. البته این نکته را به مدت ۳ روز بعد از زایمان رعایت کنید و نگران کاهش شیر نباشید چون روزهای اول اصلا شیر وجود ندارد بلکه غوز است و بسیار مغذی است بطوریكه چند قطره از آن نوزاد را كاملا سیر می كند.لذا ربطی به مایعات مصرفی ندارد ، ضمن اینكه نوزاد روزهای اول خیلی شیر نمی خورد.
۲- جهت افزایش شیر، در روزهای بعد، از قطره شیر افزا ،كه عمده آن رازیانه می باشد استفاده نمایید كه هم باعث افزایش شیر میشود هم روی گوارش نوزاد تاثیر مثبت میگدارد. و نفخ نوزاد را كم میكند. این قطره به در كلیه دارو خانه ها یافت می شود.( مطالب ارائه شده در بیمارستان مادران)
۳- به خود پیچیدن نوزاد همراه با گریه نشان دل پیچه ( نفخ) می باشد. جهت از بین بردن آن از ۱ حجم عرق نعنا و ۲ حجم آب جوشیده ولرم كلا به اندازه یك قاشق غذا خوری ، مشكل را برطرف می كند.اغلب از روز ۱۰ به بعد این مشكل پیش می آید.( دكتر عتیق پور در بیمارستان مادران)

۳- جهت از بین بردن سكسكه نوزاد كافیست ، به شدت سینه مادر را بمكد . به سرعت سكسكه برطرف می شود. ( دكتر عتیق پور در بیمارستان مادران)
۴- تیغه بینی نوزاد هنوز تكامل پیدا نكرده است . لذا با حس كردن هر بویی ( مثل بوی شامپو ، عطر ، پودر بچه و...) عطسه میكند این عطسه ها دلیل سرما خوردگی نیست.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)